Anna Jensen

Livet i Tyskland

Happy kanelbullensdag!

Publicerad 2013-10-04 14:34:39 i Allmänt,

Hej på er, hoppas ni mår bra! Själv har jag precis dukat fram för kanelbullefika. Kathi kommer strax över med barnen medans killarna är och tränar. Var precis över och lämnade kanelbullar till de två äldsta tanterna här i huset, Charlotte och en andra damen som jag fortfarande inte vågat fråga vad hon heter :) Jag säger frau (fru) och det verkar hon nöja sig med :) 

Vårt internet beslöt sig för att lägga av qigår, buhuu! Lite av en katastrof med tanke på allt som jag har att göra med skolan nu. Får åka in till Kassel ikväll och snylta Mikaels eller Patriks nät :) 

Nu fika och sedan blir det plugg hela kvällen. Om 4 veckor är allt över, får försöka tänka på det :)

Så mina vänner jag önskar er en trevlig helg och en trevlig kanelbullesdag! Recept på bullar finner ni som vanligt på bakomanen.com


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-10-04 15:01:00

Har precis avnjutit en kanelbulle i min ensamhet,slutade tidigt idag.
Ha en skön helg!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela