Anna Jensen

Livet i Tyskland

En sockerbagare...

Publicerad 2013-01-18 15:01:00 i Bak & annat gott,

Har en riktig härlig bakdag idag. Sitter i skrivande stund och väntar på att ena kakan ska bli klar i ugnen innan jag kan skicka in den nya! Kommer bli en hel del bakning de närmsta dagarna, många som fyllt år och som fyller år, me like! Övning ger ju färdighet :)

Årets första tårta blev en Chokladtårta fylld med mjölkchokladmousse och lemoncurd. Spritsad mjölkchokladsmousse och lemoncurd samt spritsad med vit choklad. Gjorde några minicupcakes till de yngre gästerna, något som uppskattades av födelsedagsbarnet :)

Kommentarer

Postat av: Therese Johansson

Publicerad 2013-01-19 14:40:14

Gud va du är duktig!!! Ser nästan för gott ut.. haha! :)

Svar: Tack snälla :) ja födelsedagsbarnet blev nöjd så jag hoppas den smakade som hon önskade ;)
Anna Jensen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela