Anna Jensen

Livet i Tyskland

Tysk lagfest

Publicerad 2013-04-22 09:40:00 i Allmänt,

I lördags hade vi sista hemmamatchen för säsongen. Slutade med vinst så efterråt blev det ett rejält firande. Har sagt det innan men tyskarna är oerhört duktiga på att skapa bra evangemang och framförallt stämning. Trots att laget jag spelar i tillhör 3 ligan härnere så är det betydligt mycket mera människor som kommer och kollar och hejjar än vad det är i Sverige. Fantastiskt kul tycker jag :) Hursomhelst, blev en tysk afton som innefattade en jäkla massa schlager till min stora glädje, middag och en hel del alkohol. Dom är ju bra på att dricka dessa tyskar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela