Anna Jensen

Livet i Tyskland

Raspberry Cheesecake Brownies

Publicerad 2013-04-23 09:29:00 i Bak & annat gott,

Den här veckan tänkte jag ha baktema här på bloggen. Jag delar med mig av ett gott recept varje dag och hoppas att jag kan inspirera er andra till att prova något nytt lagom till fredagsfikan eller helgmiddagen.
Först ut är dessa supergoda hallon&cheesecake brownies.
 
Du behöver:
120 g mörk choklad
100 gram rumpstempererat smör
3 dl socker
2 ägg
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 dl vetemjöl
 
150 gram philadefia
2 msk socker
1 ägg
1 1/2 msk mjöl
En liten sked av florsocker
Hallon ( går bra med frysta eller färska)
 
Gör så här:
1. Sätt på ugnen på 175 grader
2. Hacka och smält den mörka chokladen
3. Vispa ihop ägg och socker poröst
4. Tillsätt och vispa smöret och chokladen
5. Vänd ner kakao, mjöl och vaniljsocker
6. Häll i en form
7. Vispa ihop philadefia, ägg, socker, mjöl och florsocker
8. Häll cheesecakefyllningen ovanpå browniessmeten och dra med en gaffel och skapa "mönster" så att cheesecakefyllningen blandas med browniessmeten. Var försiktigt så att du inte blandar för mycket utan det skall bildas fina ljusa spår i den mörka smeten.
9. Lägg på hallon och tryck ner lite lätt i kakan
10. Grädda i ugnen i ca 40-45 min. Använd en provsticka för att se när kakan är klar. Provstickan skall vara torr när man sticker ner den i kakan.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela