Anna Jensen

Livet i Tyskland

Lakritspannacotta

Publicerad 2013-04-24 11:59:00 i Bak & annat gott,

Dagens bak innefattar till min sambos stora glädje lakrits. Jonte har länge tjatat om något med lakrits så när jag var hemma senast fick jag köpt med mig lakritspulver och det var tydligen på tiden som han så snällt uttryckte sig :) Gjorde därför igår lakritspannacotta och bjöd killarna på. Så till er som gillar lakrits och pannacotta, här får ni receptet :)

Du behöver:
2 gelatinblad
4 dl vispgrädde
4 msk strösocker
1 msk lakritspulver
1 msk vaniljsocker

Gör följande:
1. Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten
2. Koka upp grädde, socker och lakritspulver under vispning.
3.Ta av från plattan och tillsätt vaniljsocker
4. Krama ut gelatinbladen och vispa ner i smeten.
5. Häll upp i 4 glas och låt stelna i kylen i ca 3 timmar.
6. Strö över lite lakritspulver och servera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela