Anna Jensen

Livet i Tyskland

Helgtips!

Publicerad 2013-04-12 15:20:00 i Bak & annat gott,

Vet ni inte vad ni ska bjuda på i helgen? Då rekommenderar jag er att göra dessa härliga minipavlovas med citrongrädde och färska bär som jag gjorde i förra veckan. Sött och syrligt, en riktigt härlig kombo :)
 
Du behöver:
2 äggvitor
2 dl socker
1 tsk citronsaft
2 msk majstärkelse
 
2 dl vispgrädde
1-2 msk lemoncurd, beroende på hur syrligt man vill ha det
 
Färska bär
 
Gör så här.
1. Sätt ugnen på 150 grader
2. Vispa äggvitorna till ett hårt skum, tillsätt socker och citronsaft och vispa till marängen är fast och glansig.
3. Rör ner majsstärkelsen
4. Häll marängen i en spritspåse och spritsa ut runda cirklar ca 8-10 cm i omkrets
5. Sprista ytterligare två varv på den ytterstadelen så det bildas en kant.
6. Grädda i ugnen i 10 min
7. Sänk värmen till 100 grader och fortsätta grädda i ca 30 minuter, till marängerna känns lätta och torra.
8. Låt svalna
9. Vispa upp grädde och tillsätt lemoncurd
10. Fyll varje pavlova med citrongrädde och dekorera med färska bär
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela