Anna Jensen

Livet i Tyskland

Frozen cheesecake

Publicerad 2013-04-26 16:52:59 i Bak & annat gott,

Baktemat fortsätter den här fredagen med en enkel och supergod fryst cheesecake, ett recept som jag fått från min bakglada svärmor :)

Du behöver:
3 äggvitor
2 dl socker
3 dl grädde
2 hg philidelfia ost
3 tsk vaniljsocker
3-4 digestivekex

Gör så här:
1. Vispa äggulor, ost, vaniljsocker och socker.
2. Vispa grädden för sig
3. Vispa äggvitorna hårt
4. Blanda samman allt och smöra en form.
5. Strö i krossade kex och häll i smeten. Strö över lite kex ovanpå också.
6. Låt stå i frysen i ca 7 timmar, gärna över natten.
7. Servera med valfria bär

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela