Anna Jensen

Livet i Tyskland

Tips på efterrätt

Publicerad 2012-09-19 12:54:00 i Bak & annat gott,

Blev inspirerad av paj med nektarinrosor som jag fann på recept.nu. Eftersom jag hade några nektariner över ville jag prova denna efterrätt och resultatet blev kanon. Nu följde jag inte receptet så som det stod utan gjorde lite på egen hand. Jag använde mig av en cheesecakesbotten som bestod av digistivekex mosat med lite smält smör. (gräddade pajbotten i 15 min på 175 grader) Eftersom jag hade lite vitchokladmousse över från förra veckans tårta så fick det blir fyllningen som jag klickade i formen och ovanpå formade jag sedan nektarinskivorna till en blomma :) enkelt, gott och elegant !

För 4 st behöver du:
4 nektariner ( 1 nektarin för varje form )

8 digistivekex samt lite smält smör ( 2 st kex för varje form )

Fyllning: vaniljkräm, chokladkräm, vitchokladmousse eller vad du anser passa till detta

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela