Anna Jensen

Livet i Tyskland

Hello cupcake !

Publicerad 2012-09-26 16:48:00 i Bak & annat gott,

Dagens bak blev hallon & vit choklad muffins med vaniljcrèmesfrosting. Då jag hade lite ont om tid idag fick det bli färdigköpt vaniljcrème till frostingen. Andra frostingar såsom grädde, cream cheesefrosting, marängfrostning m.m passar också utmärkt till det här receptet. Testa och prova er fram :)

Detta behöver du:
100 g smör
3/4 dl mjölk
2 ägg
1 1/2 dl strösocker
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk äkta vaniljsocker
1 msk potatismjöl
2 dl hallon
100-150 gram vit choklad

1. Sätt ugnen på 225 grader
2. Smält smöret och tillsätt mjölken
3. Vispa ägg och socker poröst
4. Blanda alla torra ingredienser tillsammans med mjölk och äggblandningen
5. Häll upp till hälften i pappersformar
6. Grädda ca 12 min i ugnen

Dekorera och spritsa efter önskemål !

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-09-26 23:18:12

Åh så goda de ser ut!!! Vill ha när jag kommer :)

Svar: Då ska du få det min going :) Längtar tills nästa vecka !!
Anna Jensen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela