Anna Jensen

Livet i Tyskland

Drömfredag

Publicerad 2012-09-28 17:04:00 i Bak & annat gott,

I vårt lägenhetshus härnere finns det en fantastisk dam som heter Charlotte och är 80 +. Har sedan dag 1 utsett henne till världens bästa granne, helt underbar är hon :) En gång i veckan brukar hon komma in och lämna något gott som hon lagat eller bakat. Och eftersom jag inte vill vara sämre själv brukar jag bjuda henne på mitt bak allt från Cupcakes till kanelbullar :)

Efter att ha sett på Hela Sverige bakar igår, som förövrigt är mitt favoritprogram blev jag inspirerad att göra en drömtårta, vilket också fick bli den här fredagens bak :) Tyckte den var superlätt att göra och tog inte så lång tid. Var alldeles nyss över hos Charlotte och lämnade dagens bak, hon hälsade glatt att dagens kafferep med vänniorna nu var räddad :) Härligt att man kan göra en annan människa så lycklig genom ett litet bakverk.

Här är dagen bak, drömtårta

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela