Anna Jensen

Livet i Tyskland

White Chocolate Brownies

Publicerad 2012-10-03 16:57:45 i Bak & annat gott,

Slängde ihop en browniesmet tidigare idag, min första någonsin och så goda dom blev :) får hoppas att killarna kommer att uppskatta dom lika mycket som jag när dom kommer hem senare ikväll :)

Här kommer receptet

Du behöver:
130 g mörk choklad ( jag använde mig av 75 %)
100 g rumstempererat smör
3 dl socker
2 ägg
2 msk kakao
1 tsk
1 dl vetemjöl
100 g vit choklad
Nötter om det önskas ( jag hade lite hackade mandlar över som jag blandande ner)

1. Sätt på ugnen på 175 grader
2. Hacka och smält den mörka chokladen
3. Vispa ihop smör och socker
4. Vispa upp äggen
5. Blanda ägg, socker, smör och den smälta chokladen
6. Vänd ner kakao, vaniljsocker och mjöl
7. Hacka den vita chokladen ( ganska så stora bitar) samt nötter om det önskas och vänd ner i smeten
8. Häll smeten i en form och grädda i ca 30 min

Ett recept som jag kommer göra snart igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela