Anna Jensen

Livet i Tyskland

En liten inblick i livet i Melsungen

Publicerad 2012-10-11 11:43:49 i Allmänt,

Vi är ett riktigt härligt gäng härnere med många svenskar och även tyskar som ofta umgås och hittar på olika saker men ibland blir det bara häng med självaste "familjen" som inkluderar mig, Jonte, Patrik och Mikael. Och igår var det alltså dags för omröstning i "familjen" om vem som skulle få vara månadens svarta respektive vita kamel. Det innebär att man nominerar en person till den vita och en till den svarta grundat på hur man har uppträdit under den senaste månaden. Hur hjälpsam, trevlig, oengagerad, lat m.m man har varit. Så nedanför ser ni gårdagens reslutat, Patrik blev utsedd till månadens vita kamel och jag blev tyvärr utsedd till månadens svarta kamel. Men glömmer man mobilen på flygplanet, hemnycklar som blev glömda i Sverige när vi väl var i Tyskland samt kraftig försening enligt killarna till utsatt tid på Landvetter så förtjärnar man tydligen den svarta kamelen. Givetvis tar jag åt mig kritiken och ska försöka förbättra min slarvighet ....
 
Och som den stora person jag är så får jag också gratulera Falle som välförtjänt blev utsedd till den vita kamelen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela