Anna Jensen

Livet i Tyskland

Cake Pops

Publicerad 2012-10-19 10:04:00 i Bak & annat gott,

Här kommer ytterligare en liten del av gårdagens bak och födelsedagsfirande. Har velat prova att göra detta ett bra tag nu så passade perfekt att göra dessa igår :) Det gick väldigt snabbt och enkelt att göra dessa små kakklubbor, så jag kommer garanterat göra detta igen :)
 
Till mina Cake Pops gjorde jag följande:
1. Mixa ett paket Ballerina Kladdkaka med 100 g cream cheese
2. Rulla till små bollar och sätt i en klubbpinne i varje boll. Jag doppade pinnarna i lite smält choklad först så att pinnen kunde sätta sig i degen.
3. Låt stå i kylen ca 30 min
4. Smält vit choklad och doppa sedan klubborna och låt torka något
5. Garnera med strössel och kulor efter smak
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela