Anna Jensen

Livet i Tyskland

Rutiner

Publicerad 2012-11-14 15:56:00 i Allmänt,

Phuu, nyss hemkommen efter en dag på språng. Började dagen med ett träningspass och möte med en PT här i Melsungen. Då jag har ett litet lov just nu, 8 veckor för att vara exakt innan skolan börjar igen så kände jag igår att det var dags att ta tag i livet och se till att få lite rutiner på dagarna nu när jag inte pluggar. Eftersom jag inte jobbar heller blir det lätt att man gärna tar sovmorgon, kollar film, sover lite till, kollar lite tv osv...  Så nu känns det skönt att ha styrt upp mitt ofantligt långa jullov ett tag framöver med träning, tyska skolan och givetvis en hel del bakning ;) Hursomhelst nog om det, har även idag hunnit träffa härliga Kathi idag, estniskan som pratar svenska :) Eftersom vi inte är speciellt många tjejer härnere så får vi ta hand om varandra som faktiskt bor här, eller hur Kathi ;)  Blev även en liten tripp in till Kassel, där jag fick gjort några ärenden som fanns på attgöralistan. Passade också på att svänga in på IKEA en snabbis. Underbart med all julpyntning som redan står framme, glöggen, pepparkakor, julskinkan och rödkålen och mycket mer. 
Nu blir det bakmaraton hela kvällen , först ut blir chocolate chip cookies ..

Gårdagens Melsungen och dagens Melsungen, oerhört märkligt väder !!!

Kommentarer

Postat av: Kati

Publicerad 2012-11-15 11:45:04

Hej, det var ju kul att träffas!!! Tackar! O klart maste man ta hand om varandra o klart baka tillsammans ;D;D
ha en härligt dag!!!
kati

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela