Anna Jensen

Livet i Tyskland

Crossiants

Publicerad 2012-11-12 14:28:24 i Allmänt,

Gårdagens bak blev ett par stycken misslyckande crossiants. Var första gången jag provade att göra dessa med egengjord smördeg, vilket skulle visa sig att inte vara det lättaste. Otroligt tidskrävande kan man säga :) Fyllde mina crossianter med choklad och nutella, och smaken var det inget fel på men tyvärr blev det snarare bullar med fylld choklad istället för crossiants. Men skam den som ger sig, blir att försöka på nytt snart igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela