Anna Jensen

Livet i Tyskland

Seriesegrare

Publicerad 2012-05-07 20:23:00 i Berlin,


Efter en lång lång säsong så spelade vi sista matchen i lördags. Redan klara seriesegrare och även vinst i den  sista matchen så gick vi alltså obesegrade genom hela serien. Fantastiskt roligt och givetvis firades detta på bästa tänkbara sätt, underbart ! För drygt 10 månader sedan träffade jag för första gången detta härliga gäng, vi var då högt uppe i de tjeckiska bergen på träningsläger. Fy fan säger jag bara, det absolut värsta träningsläger jag någonsin varit på men så var det också den tyska stilen. Då kunde jag inte ett enda ord tyska, 10 månader senare så har jag utvecklat min tyska oerhört och mycket tack vare alla dessa tjejer. Det har varit ett par händelserika månader sedan min flytt ner hit, allt på gott och ont. Därför var det extra speciellt i lördags när vi sex stycken tjejer tackades av, då vi valt att inte forsätta spela nästa säsong. Det blev en perfekt avslutning och en fartfylld partykväll. Bättre kunde det knappast bli :)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Är en extremt dålig uppdatering härinne just nu och den stora anledningen är STUDIER. Pluggar fantastiskt mycket just nu så tyvärr hinns det inte med roligare saker en just studier.

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela