Anna Jensen

Livet i Tyskland

Oh Happy day !

Publicerad 2012-03-06 08:34:46 i Allmänt,


Guten Morgen

Sitter här helt yrvaken och försöker få liv i mig själv, känner mig tröttare än tröttast idag. Kan kanske bero på att jag sovit dåligt, vaknat av och till hela natten, blää! Börjar dock vakna till mer och mer, sitter och käkar frulle och kollar på tysk tv, dubbningen är ju bara underbar NOOOOT ! Precis som igår kommer denna dag gå i rasande fart, om en liten stund tänkte jag släpa fram cyklen för att ta mig till frisören. Mitt hår är i akut behov av färgning och framförallt klippning. Kommer garanterat bli några intressanta timmar där idag då jag ska till en tysk tjej och inte Agneta, min svenska frisör härnere. Med vissa språksvårigheter kan allt hända, so wish me luck! Förutom dagens frisörbesök blir det lunch med mina tyskar, ett IKEA besök, ekonomiplugg, träning och senare myskväll hos Kathi.


Måste givetvis också här på bloggen idag gratulera min fina vän Emelie på födelsedagen som nu sitter och har det grymt härligt på andra sidan jordklotet. Grattis Grattis kära du !

På återseende mina vänner, Auf wiedersehen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela