Anna Jensen

Livet i Tyskland

Födelsedagstårta

Publicerad 2012-03-01 17:47:00 i Bak & annat gott,

Rostårta nummer 2, ett mindre misslyckande. Vet inte hur många gånger jag svurit idag över denna tårta, bilden kanske säger något annat men inget blev riktigt som jag tänkt mig idag. Vaniljkrämen brändes, moussen blev för rinnig, vitchokladfrostningen alldeles för lös och när väl jag skulle spritsa rosorna så tog frostningen slut innan jag ens kommit halvväg. Ingen bra bakdag helt enkelt!!! Födelsedagsbarnet som skall få ta del av denna heter Alexandra, en härlig tjej i mitt lag som idag fyller år, Hipp Hipp Hurra

Har haft två underbara timmar på Skype nu med två väldigt fina vänner, Ida och Bella.

Insåg att jag saknar er galet mycket och längtar till påsk och sommar, då jag äntligen kommer hem igen :)

Puss på er alla goa människor därhemma

 

 

 

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela