Anna Jensen

Livet i Tyskland

Tårtkalas

Publicerad 2012-03-13 18:40:00 i Bak & annat gott,

 
Provade att baka min första regnbågstårta i helgen fast i enbart rosa nyanser.
Trots en ganska så tidskrävande tårta så blev jag nöjd!

rtan bestod av:
En ljus tårtbotten uppdelad i 7 färger
Lemon Curd och Chokladfrostning som fyllning
Tårtans yttre, täckt med chokladfrostning smaksatt med kaffe

Tårtans utsida
 
 

Tårtans insida


 

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela