Anna Jensen

Livet i Tyskland

HELG !!

Publicerad 2012-03-09 13:21:48 i Allmänt,


Äntligen fredag!

 

Blev en tidig uppstigning idag, då två timmars tyskalektion stod på schemat på morgonen. Trots en viss morgontrötthet gick det bra. Hjärnan är numera fullproppad med tyskans all grammatik och dess undantag och regler. Och det är inte lite undantag och regler vi pratar om, utan ganska många ja faktiskt alldelese för många. Som min lärare så snällt sa idag: "Det är bara att pränta in det i huvudet Anna" Yes jag präntar in och hoppas jag åtminstone kommer lära mig hälften av alla jävla undantag och regler innan jag återvänder till Sverige igen. Nog om tyskan och dess svårigheter.

 

Nu har jag precis kommit hem, Jonte är iväg och tränar och jag ska börja förbereda inför morgondagen då min kära familj tillsammans med min efterlängtade moster och morbror anländer. TRE födelsedagar skall firas, shopping, sightseeing, öldrickande, korvätande och givetvis som brukligt en liten dos av handboll är ingredienserna till det som kommer bli en riktigt bra helg :)

Ha det fint mina vänner
Trevlig helg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela