Anna Jensen

Livet i Tyskland

Gottegris

Publicerad 2012-03-20 09:34:38 i Allmänt,

 

Hej på er :)

Har haft en kanon helg, 20 grader och strålande sol tillsammans med besök från Sverige kunde det inte blir bättre. Har utforskat stora delar av östra sidan den här helgen och hittade till min stora förtjusning mängder av ny shopping, resturanger, fik och min nya last FROZEN YOGHURT, sjukt gott! Och när vi ändå är inne på last så har jag nu fått nog. Älskar verkligen när vi får besök och ni som följer mig har säkert förstått att vi har i princip besök varje helg nu, vilket också innebär att alla mer än gärna tar med sig lösgodis, mycket lösgodis!!! Som den godisgris jag nu är så älskar jag detta men efter en månads alldeles för mycket godisätande så är det numera slut på allt godis! Eller okej jag håller upp till påsk, drygt 2 veckor måste jag väl ändå klara av, det återstår dock att se! Nog om godis och mer om helgen som var, det spelades ju nämligen också lite handboll härnere. Mitt lag vann vilket fortfarande innebär att vi är obesegrade i våran serie, tyvärr trampande jag jävligt snett på en handboll ( trodde nog att foten på riktigt gick av ) precis innan matchen drog i gång så jag fick ligga i högläge och hejja på mina kamrater istället. Jonte och killarna spelade kvartsfinal i Champions league och vann efter en spännande match mot Hamburg!
Märker att detta blir ett långt inlägg, sorry!


Hursomhelst skall strax iväg på lite ärenden, har mängder på att-göra-listan idag, bl.a bilbyte, handling, städning och allt annat tråkigt som man måste göra i en stor lägenhet mitt i Berlin, besök hos sjukgymnasten, tyska plugg, förberedelser för morgondagens ekonomikurs och så lite mer ...

Jag och Emelia i lördags

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela