Anna Jensen

Livet i Tyskland

East Side Gallary

Publicerad 2012-03-04 13:36:33 i Allmänt,


Ett av de allra mest färgglada sevärdheterna här i Berlin är East Side Gallary. En 1,3 km lång del av muren på östsidan som fortfarande står kvar, där mängder med konstnärer har fått möjligheten att göra sina egna tolkningar. Blev en skön vårpromenad där igår tillsammans med mängder av andra turister från välden över. Att sedan floden Spree flyter precis intill gör att en härlig miljö skapas speciellt på sommaren. En plats som absolut är värt ett besök, bara ett litet tips från mig :) 


Bildkollage från olika målningar av muren



Blir en hel del promenerande när vi har besök och så blev det även idag. Väldigt trevligt tycker jag och som alltid hittar man nya platser, affärer, fik m.m. Kan konstatera att Berlin är stort, väldigt stort. Tveksamt om man någonsin kommer hinna upptäcka allt som faktiskt finns sig här :) Precis som igår så blir det lite handboll idag också. Jonte spelar ligamatch hemma idag så om en liten stund skall jag bege mig bort till hallen och träffa lite goa tjejer! Och när jag ändå är inne på handbollsämnet så spelade vi ju kvartsfinal i tyska cupen igår. Tyvärr förlorade vi vilket innebär att vi är ute nu :/ så nu blir det bara ligaspelet resten av våren!


Kuss Kuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela