Anna Jensen

Livet i Tyskland

Budapest

Publicerad 2012-03-06 13:25:00 i Bak & annat gott,

 

I helgen som var passade jag på att baka och prova att göra Budapestrulle, något som visade sig vara väldigt enkelt och grymt gott!

Ingredienser
6 äggvitor
3 dl strösocker
100 g malda hasselnötter
50 g vaniljsåspulver ( Marsanpulver funkar utmärkt :)

Fyllning
4 dl grädde
2 tsk vaniljsocker
Mandariner, jordgubbar eller något annat önskas :)

Vispa äggvitor tills det blir vitt och fluffigt.

Tillsätt sockret lite i taget och vänd sedan i hasselnötter och vaniljsåspulver i marängen.

Spritsa sedan ut längder av maräng på baklåtspapper (blir ca 10-12 stycken längder)
Grädda marängen i 175 g tills den fått färg ca 20-25 min.
Låt sedan marängen svalna innan man lägger ett nytt baklåtspapper ovanpå och vänder marängen uppochner och tar bort det andra baklåtspapper.

Vispa därefter ihop grädde och vaniljsocker och bred på den på marängens baksida.

Lägg sedan på mandariner och rulla ihop marängen med kanten nedåt.

Dekorera efter egna önskemål, jag valde att spritsa smält choklad och pudra lite florsocker över

Tadaa !!

 

 

 

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela