Anna Jensen

Livet i Tyskland

Det brinner !!!

Publicerad 2012-01-26 13:57:08 i Allmänt,


Jag kan härmed säga att jag har på riktigt redan gjort årets största fadäs och då har det ju trots allt bara hunnit gå 26 DAGAR av det här året ! Låt mig berätta för er om min katastrofala onsdagskväll som det faktiskt blev igår.

Det började på träningen med att jag klantigt nog sträckte mig i baksida lårmuskeln, vilket var smärtsamt men smärta skulle på bara några minuter senare få en helt ny dimention. En av tjejerna i mitt lag kom nämligen på iden att vi borde smörja in värme runt området där jag hade sträckt mig, och givetvis tyckte jag det var en superbra ide. Så jag smörje in benet med den här salva, och ett par minuter senare insåg jag till min förtvivlan att detta var inte tigerbalsam, linement eller någon annan form av hästsalva eller var det kallas. Detta var något som var tusen gånger värre.

Första timme var det sjukaste jag varit med om, på riktigt kändes det som man satt i en brasa, förstår ni då hur det brände :) Och givetvis gick det ju inte att torka bort detta eller ta vatten på då det hade redan gått in själva benet. Så ut i kylan där det var 2 minus, och försöka kyla ner benet, vilket jag lyckades ganska bra med. Men så fort jag kom in i värmen igen så blev det genast värre. Så då fick jag tipset att lägga lite vanlig hudkräm och smörj in benet med.

Så plockade fram mitt bodybutter från Bodyshop, smörjde in det brännade området och kände genast att det blev bättre. Kände också att mina läppar och ansikte var lite torra så utan att tänkte mig för smörjde jag in hela min ansikte med hudkrämen, tills jag lika snabbt insåg att nu hade  jag ju även brännade kräm i hela fejjan. Brännande smärta i ben, på läppar och i ansiktet. Kunde det bli värre?

Mina linser !!
Trots att jag rengjort händerna sjukt nogrannt så satt den där brännande salvan fortfarande kvar. Vilket  jag märkte EFTER att jag tagit ut linserna och fy fan säger jag, tårarna har sprutat och det blev inte många timmars sömn inatt. Idag är hela min kropp bättre,ögonen är fortfarande lite röda men ingen brännande smärta länge i allfall, grymt skönt! Så lärde jag mig något av detta misstag? Ja, använd aldrig mer tyska salva !!

Ja mina vänner, alltid händer det något härnere i Berlin :)

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2012-01-26 23:21:00

Hahah du e underbar Anna!!! Sånt händer bara dig :)

Postat av: Louise

Publicerad 2012-01-27 07:16:14

Hahahaha, jag ser det framför mig ;) tur att du finns o livar upp den trista vardagen här hemma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela