Anna Jensen

Livet i Tyskland

Tårtkalas

Publicerad 2012-01-30 10:57:00 i Bak & annat gott,

 
Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig igår, tanken var att göra en födelsedagstårta som skulle gå i blått och grönt, lite mer åt det killigare hållet om man säger så :) Hursomhelst, slutresultatet blev allt annat än till en kille men det fick gå endå! Dessutom provade jag nya fyllninga som blev riktigt bra :)
 
Tårtan bestod utav:

Chokladtårtbotten

Daimfluff

Tomteskumfluff

Spacklad med grädde

Dekorationer gjorda på sockerpasta

 

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela