Anna Jensen

Livet i Tyskland

Nattugglan

Publicerad 2012-01-06 00:47:09 i Allmänt,



Har haft en händelserik dag tillsammans med min tyska vän Kathi. Hon är även hon ensam hela Januari månad så det är skönt att det finns fler än jag :) Det blev några mysiga timmar hemma hos mig, blev en hel del försök till tyskaprat också och glädjande nog så blir jag faktiskt bättre och bättre , grymt skönt måste jag säga. Kvällen har jag tillbringat i en handbollshall och tränat för fullt. På söndag spelar vi tyska cupen igen så nu är det full rulle på träningarna igen, vilket också innebär att det är asjobbigt. Träningsvärken är inte nådig ska jag säga er!
Blir ofta sena kvällar då vi alltid tränar så förbaskat sent, vilket har resulterat i att jag numera är en riktigt nattuggla, inte jättebra kanske men min dygnsrytm kommer snart ändras då jag börjar studera. Då blir det inga sena nätter längre :) Dock tänkte jag vara uppe i natt och kolla på hockeykillarna som spelar JVM-final, hejja Sverige :)

Sen kan vi nog konstatera att Skype är världens bästa uppfinnig, underbart att kunna prata med sina nära och kära även om de befinner sig på många mils avstånd, speciellt om det blir alldeles för tomt här ibland!


Guten nacht meine freunde

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela