Anna Jensen

Livet i Tyskland

Fritidsgården Nestorstrase

Publicerad 2012-01-12 17:44:10 i Allmänt,


Hela 18 dagar kvar tills Jonte kommer hem, vilket egentligen känns som en hel evighet. Men just nu går dagarna i rasande fart och ingen är gladare än jag. Fritidsgården från Sverige har numera även öppnats härnere på Nestorstrase :) Fantastikt kul och trevlig tycker jag att ha lite folk här varje dag :) De senaste nätterna har någon eller några från mitt lag sovit över, och vi ligger och pratar enda in på småtimmarna och plötsligt har jag redan börja inse att livet härnere denna månad inte är så tråkigt. Jag har funnit många nya vänner som alla gärna vill ställa upp och göra roliga saker när man ibland kan känna sig ganska så ensam.
Idag har jag och Teresa pluggat en massa svenska och tyska, hon svenska och jag tyska givetvis. Ikväll blir det träning, bio, den amerikanska versionen av män som hatar kvinnor och därefter övernattning. Sa jag att det var full rulle härnere :)?

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2012-01-12 21:33:22

Vad var det jag sa? ;) du är grym!

Postat av: Jossan

Publicerad 2012-01-12 22:49:05

Va roligt att höra att du har fullt upp. Det gör mig glad!

Snart kommer jag också :)))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela