Anna Jensen

Livet i Tyskland

En vecka avklarad, tre kvar !!

Publicerad 2012-01-09 16:59:25 i Allmänt,


Idag står tiden helt stilla, 21 dagar kvar innan Jonte kommer hem igen vilket idag känns sådär sjukt långt. Tog en lång sovmorgon idag eftersom vi kom hem sent i natt. Spelade en match i Tyska cuoen igår och som vi vann. Så nu är vi vidare i slutspel vilket är skitbra då mitt lag som jag spelar i härnere vanligtvis spelar i tredjeligan. Härnere är det ganska så dött idag annars, regnet öser ner och är allmänt tråkigt.
Dock väntar jag på att klockan skall bli 18.00 , då kommer nämligen mitt paket från Fedex :) En vecka tog det innan det kom ner hit men det var det verkligen värt. Vad det innehåller, det får ni se en annan dag :)
Dock kan jag säga att bakningen kommer få en helt ny dimenson!

En helt vanlig dag i November, då tränade vi såhär :)
Och om ni undrar vart jag är så är jag svenskan som inte förstod att man skulle klä ut sig och kom helt vanligt klädd, därför fick jag nöjet att låna och bära den hemska Scream-masken :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela