Anna Jensen

Livet i Tyskland

En söndag i Januari

Publicerad 2012-01-15 14:29:08 i Allmänt,

 

Har precis varit ute med min kära far och promenerat i ett soligt men jävligt kallt Berlin. Blev en lång promis i Tiergarten, som är Berlins motsvarighet på Londons Hyde park. Mycket folk som var ute och motionerade, hundrar som löpte runt fritt och lekte med varandra, fick hjärtat i halsgropen ett ex antal gånger då dom närmade sig mig :) Nu har vi precis kommit hem igen och vårat byggprojekt fortsätter, kommer bli skitbra det här :)

Hoppas ni mår bra därhemma, själv njuter jag av att ha besök!

 

 

Idag drar EM igång, Sverige mot Makedonien, ni glömmer väl inte att titta?

Kan till min stora glädje också berätta att tysk tv väljer att sända Sveriges match ikväll, vilket hör till ovanligheternas skull. Underbart är min åsikt :) !!!

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela