Anna Jensen

Livet i Tyskland

Spirit Spa Berlin

Publicerad 2012-02-08 09:08:37 i Allmänt,

 

Överraskningen i söndags blev ett besök på Spirit Spa Berlin, ett supermysigt litet spa som ligger alldesles i närheten av där vi bor. Kommer definitivt besöka det igen då det både var väldigt prisvärt och trevligt. Dock måste jag upplysa er om den tyska bastukulturen som finns överallt, även på detta spa som vi besökte. Här i Tyskland är det mer än vanligt att herrar och damer sitter och bastar tillsammans. Män och kvinnor i olika åldrar, alla sitter dom avklädda och bastar tillsammans. Har väl inte riktigt vant mig vid detta ännu, tveksamt om jag någonsin kommer göra det :)

 

Här är en bild från Spirit Spa Berlin

 

Ska köra iväg Jonte till samling nu, de spelar senare ikväll i Hamburg. För min egna del blir det ett besök i tyska skolan och senare idag kommer Kathi över och då blir det bakning :) Macroner, woopies och cupcakes !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela