Anna Jensen

Livet i Tyskland

Vårkänslor

Publicerad 2012-02-16 17:00:38 i Allmänt,

 

Kände att det var dags att införskaffa lite härlig färger här i lägenheten. Vårt annars så ljusa och vita hem behövde få in lite vårkänslor. Snön har smält sedan några dagar tillbaka och imorse när jag jag åkte iväg till träning så stod termometern på hela 10 +, underbart skönt. Precis som igår så har även denna dag sprungit iväg fort som bara den. Lämnade lägenheten vid 11 och kom hem först nu och nu sitter jag här med tre tyska böcker, glosor, lyssnar på den goa gubben Håkan Hellström och försöker lära mig lite mer tysk grammatik och alla dess regler :)

 

Hoppas ni mår bra därhemma

 

 

pusskram

 

Kommentarer

Postat av: Livet på solsidan

Publicerad 2012-02-16 20:10:40

+10! Lyllosar :)



Hälsar Kristianstadsborna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela