Anna Jensen

Livet i Tyskland

Full rulle

Publicerad 2012-02-28 17:33:55 i Allmänt,

 

Sorry för dålig uppdatering de senaste dagarna men tiden bara springer iväg just nu! I helgen som var hade vi storbesök av ett gäng härliga göteborgare, superkul och supermysigt! Dock blir det alltid lika tomt så fort besöken försvinner! Men som tur är kommer nästa besök redan på fredag, gött e det! Det spelades även lite handboll härnere i helgen så för er som är intresserade av det så kan jag berätta att mitt lag vann och fortfarande är vi obesegrade :) Jonte och killarna hade också en bra hanbollshelg när dom tog sig vidare till 8-delsfinal i Champions Leauge, jättekul tycker jag :)

Jakten på lampa fortsatte idag, hittade återigen några nya affärer som hade mänger av fina och roliga saker så håller just på i skrivande stund att övertala Jonte om att införskaffa vissa saker, går sådär måste jag säga. Han tycker att vi har tillräckligt med "fina saker". Med "fina saker" räknas allt som är fint och oftast vitt, allt ifrån vaser, belysning, ljustakar, lådor och tavlor m.m

Har även idag hunnit med ett möte med tyska Frank idag! Frank som numera är våra tyska lärare, en störtskön äldre man i sina bästa dagar :)

Nu väntar träning

Pusskram

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-02-29 20:05:17

Härligt med Frank! :)



Fråga inte Jonte, köp bara! (som jag hade gjort)



SAKNAR DIG

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela