Anna Jensen

Livet i Tyskland

Besöksmarathon och kunglig födsel

Publicerad 2012-02-23 11:11:20 i Allmänt,


Vaknade för en liten stund sedan och såg att jag hade 9 olästa sms. Eftersom min födelsedag inte är försen om 2 veckor så kunde jag inte förstå varför jag fått så många sms. Med trötta ögon läste jag smsen, alla precis likadana skrivna. EN PRINSESSA ÄR FÖDD :) Kan berätta för er att jag flög upp från sängen, dansade ut till vardagsrummet, på med datorn och in på Aftonbladet. En halvtimma senare sitter jag fortfarande och läser allt som har med den kungliga bebisen! Fantastiskt kul tycker jag :) En väldigt bra start på en väldigt bra dag!

Tidigt imorse så kom Jonte äntligen hem igen efter varit på resande fot ett tag. Tror klockan var 6 när han väckte mig och sa glatt att nu var han hemma :) Dock var han inte lika glad när jag fyra timmar senare var TVUNGEN att väcka honom och berätta om den roliga nyheten, att Sverige hade fått en ny liten prinsessa. Något som han inte tyckte var speciellt intressant :) Så medans han får ta igen några timmars sömn så har jag en hel del som måste fixas och donas med idag. I eftermiddag kommer nämligen vårt första besök av många denna vår vilket ska bli superkul, älskar ju som ni redan vet när vi får besök :)

Ciao Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela