Anna Jensen

Livet i Tyskland

Knäckklubbor

Publicerad 2012-12-20 10:45:00 i Bak & annat gott,

Har kokat en hel del knäck de senast dagarna i form av chokladknäck, apelsinknäck, saffranknäck och igår gjorde jag även klassiska knäckklubbor. Som vanligt alltid samma recept men för att klubborna skulle bli riktigt hårda lät jag det koka upp till 155 grader.

Grundrecept knäck
2 dl vispgrädde
2 dl socker
2 dl sirap
1 msk smör
En näve hackad sötmandel

 

 

Psst, ett litet tips!

Välter formarna när ni försöker hälla i knäcksmeten? Smöra tallriken, plåten eller annat underlag först och placera sedan ut formarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela