Anna Jensen

Livet i Tyskland

Julgodis

Publicerad 2012-12-15 13:10:00 i Bak & annat gott,

Tänkte ta och dela med mig av ett enkelt och gott julgodis som går väldigt snabbt att göra.

Du behöver:

2 påsar skumtomtar

2 stora Marabou Schweizernötskakor.

1. Klipp sönder skumtomtarna i mindre bitar

2. Bryt chokladen och smält ner i Micron eller i vattenbad. Var försiktig så att inte du bränner vid chokladen

3. Rör ner skumtomtarna i chokladen

4. Klicka ut små portioner på baklåtspapper och låt stelna i kylen

Ät och njut, enklare än så här blir det inte :)

Kommentarer

Postat av: Mathilde

Publicerad 2012-12-16 02:27:15

Kolla gärna in min blogg. Ha en trevlig tredje advent. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela