Anna Jensen

Livet i Tyskland

En chokladälskare´s dröm

Publicerad 2012-12-05 11:15:00 i Bak & annat gott,

Tänkte ta och dela med mig av en mycket god efterrätt som jag gjorde för ett tag sedan när vi hade Fancy Tuesday hemma hos oss. En efterrätt som verkligen passar den som älskar choklad. Receptet hittade jag hos Marias Cupcakes . En härlig blogg med mängder av recept och inspiration.
 
För 2 portioner behövs följande
3 dl vispgrädde
1,5 gelatinblad
1 msk vaniljsocker
20 gram vit choklad
20 gram mjölkchoklad
20 gram mörk choklad ( jag använde mig av 70 %)
 
Lite extra vispgrädde till toppingen
Kakao
 
Gör följande
1. Lägg ett halvt gelatinblad i kallt vatten
2. Värm 1 dl vispgrädde, och smält ner en av chokladsorterna. Börja med den sorten du vill ha längst ner.
3. Rör i vaniljsockret
4. Krama ur vattnet från det blötlagda gelatinbladet och rör ner i den varma chokladblandningen
5. Häll upp lika mycket av blandningen i två glas 
6. Låt stelna i kylskåpei 1-2 timmar
7. Upprepa stegen 1-6 med de andra två chokladsorterna
8. Vispa upp lite grädde och spritsa/klicka ovanpå pannacottan och pudra med kakao 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela