Anna Jensen

Livet i Tyskland

Kaosdagen

Publicerad 2012-04-02 23:11:23 i Allmänt,

 

Vilken jäkla dag !! Klev upp tidigt imorse , föreläsning och plugg stod på morgonschemat, därefter en snabbis till ZARA för att se om min klänning kommit in, men inte då. Sedan till återvinningscentralen för att slänga massa skräp, hela det projektet tog en timma, först att hitta dit efter att ha frågat mig runt på knagglig tyska och väl där insåg jag att mitt tyska vokabulär gällande återvinningsområdet var lika med noll så det gick ju åt skogen det med! Skall tilläggas att det är inte som hemma att man kan gå och slänga saker brevid sin mataffär, nejdå här är det struktur och ordning. Kösystem och genomgående av allt som skall slängas, sa jag att det tog tid? Fem gånger under denna timman fick jag frågan av olika människor om jag kom från Sverige !! Ja ser man en viss förvirrad tjej springa runt på en återvinningsstation med blont hår så är hon nog svensk!? Just det ja, stressad som jag var lyckades jag nästan backa in i en container också! Kaos! Hursomhelst därefter direkt hem för fortsatt plugg och efter det direkt till träning. Nu är klockan halv elva och jag har precis kommit hem, puh!

 

Dagens kvällsmat:
2 kokta ägg och ett glas av godaste drycken PÅSKMUST :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela