Anna Jensen

Livet i Tyskland

Die Polizei

Publicerad 2012-04-17 10:46:14 i Allmänt,

 

Vilken jävla dag !!!! Gårdagen skulle komma bli den roligaste och galnaste dagen här i Berlin sedan jag flyttade ner, låt mig dela med mig av gårdagens händelse :)

För drygt 4 månader körde körde jag lite för fort, 7 km för att vara exakt. Här i Tyskland funkar det så att kör man för fort så får man en räkning på 15 euro som man måste betala, vilket också är det enda man behöver göra. Men på grund av vissa språksvårigheter samt att polisen hade missat att jag hade betalat 15 euro så fick vi alltså hembesök igår av självaste polisen. När det ringde på dörren trodde jag först att det var ett skämt men insåg ganska så snart att shit det står ju en riktigt polis här utanför... Ända sedan jag var liten har jag alltid haft stor respekt för polisen så givetvis blev jag ju livrädd, panikslagen och gråtfärdig när plötsligt polisgubben stod i dörrentrén och givetvis kunde han inte ett enda ord engelska, sa jag att jag hade PANIK, hjärnan gick på högvarv, vad har jag gjort, fängelse, vad händer ????!!! Därför fick jag göra det bästa av situationen, jag bjöd in han, tog med han in i vardagsrummet och jonte som då satt och käkade lunch trodde inte sina ögon när plötsligt die Polizei kommer in och hälsar glatt :) herreguud säger jag bara, vilken jävla scen! Hursomhelst denna härliga polisman förstod ju genast att vi inte var tyskar och berättade att han hade "bara" kommit för att förklara att " det var ingen fara att jag hade kört för fort men att man måste betala 15 euro ". Så jag tog fram alla papper och förklarade att jag hade redan betalat och då var allt ur världen :) polisen tackade för sig och önskade oss en trevlig dag och vistelse i Tyskland och sedan lämnade han lägenheten. Trots att jag var ganska så chockad över händelsen så har jag nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv minuterna efter att polismannen gick, tårarna rann och idag har jag så jäkla ont i magen av allt skrattande :)

 

Den trevliga polismannen och jag fick stå och jämföra papper :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela