Anna Jensen

Livet i Tyskland

Äntligen...

Publicerad 2011-09-02 21:36:17 i Allmänt,


Så har vi nu fått Internet.
Efter nästa tre veckor utan kontakt med omvärlden dvs er alla mina härliga vänner så är det nu dags för mig att sätta igång och blogga. De tre senaste veckorna har varit oerhört intressant. Det är verkligen inte lätt att komma till en ny stad och framförallt när man inte kan språket. Jag vet inte hur många missförstånd jag råkat ut för :)

Dagarna här nere har hittils varit ganska så lugna. Fixar och donar mycket med våran lägenhet, den är lite större än vad vi är vana vid så det tar sin lilla tid. Kvällarna består av träning. Spelar i ett superhärlig lag som spelar i tredje ligan här i Tyskland. Dom flesta är i samma ålder som jag och det är ett riktigt gött gäng :)

Idag har det varit full rulle från start. Upp tidigt för att åka till en skoaffär och hämta ut ett par nya handbollskor. Mina fötter har nämligen dött de senaste veckorna av hård träning så nu hoppas jag mina nya dojjor kan få mina fötter att må lite bättre. Sedan fort hem för idag kom äntligen våra nya soffor från IKEA, Jippe :) Kanonfina och grymt sköna. Därefter en snabb lunch och sedan körde jag Jonte till hans samling och efter det gav jag mig ut på en biltripp med målet att utforska Berlin. Något som man kan konstatera här nere är att det är inte mycket som är samlat på en och samma plats. Hittar man väl en möbelbutik så är det garanterat 20 minuter till nästa och så håller det på så. Jag röstar för ett Bäckebol eller ett Kållered i Berlin :) Efter ett x antal timmar i bilkörning och letande efter allt möjligt kom jag äntligen hem och fick då ett oerhört efterlängtat samtal av min underbara vän Linn som numera också är en Tysklandstjej :)
Nog om min dag, nu blir det The Blindeside, grym film :)

Ha en underbar fredagskväll allesammans

Kramar från Berlin

Kommentarer

Postat av: Jossan

Publicerad 2011-09-02 23:16:18

Underbart att äntligen få läsa om ditt nya liv! Vi måste boka resa snart!



Glöm inte, minst ett inlägg om dagen nu. Så mycket verkar du inte ha att göra :P



Saknar dig, bästa Anna!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela