Anna Jensen

Livet i Tyskland

Det blev...

Publicerad 2011-09-11 23:31:00 i Berlin,

en riktigt bra helg som nu börjar lida mot sitt slut.

Igår var jag i Bremen hela dagen och spelade en match som vi för övrigt vann. Blev många timmar i buss men till slut kom jag hem och fick träffa våra efterlängtade gäster. Skönt att ha lite svenska här hemma, man uppskattar besöken betydligt mycket mer nu när man inte bor hemma i Sverige längre :)

Idag har jag varit på min första Bundesligamatch här i Berlin. Füsche mötte Hamburg och efter ett par galet nervösa slutminuter så stod Füchse som vinnare. Måste säga att det är riktigt kul och se hur stor handbollen är i Tyskland, grym inramning med tusentals människor som hejjar och klappar :) Träffade även många nya härliga människor idag vilket var roligt :)

Blev ett restaurangbesök med hela Familjen Stenbäcken med :)




Füsche Berlin - HSV Hamburg



Nu är det dags för mig att sova

Guten Nacht

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela