Anna Jensen

Livet i Tyskland

Påven har anlänt..

Publicerad 2011-09-22 17:13:00 i Berlin,


Japp imorse anlände han, den gamla mannen eller rättare sagt den heliga Påven! Detta medförde att det idag har och är totalt traffikkaos härnere. Mycket är avspärrat och överallt är det poliser. Tror på allvar att hela Tysklands poliskår måste ha kommit idag för det enda man har sett här i dag är grön och blåklädda poliser. Dock är det bara att vänja sig för nu i helgen är det även Berlin Maraton, så imorgon stänger dom av ännu fler gator vilket innebär ännu mer kaos :)

Dum som jag nu kanske är så tänker jag trotsa traffikkaoset och snart bege mig till träningen med bil. Efteråt blir det middag på en spansk resturang här där vi bor tillsammans med tjejerna till killarna i laget.

Hoppas ni har en härlig torsdagsafton därhemma !

Ciao Ciao

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela