Anna Jensen

Livet i Tyskland

Det går fort när man har roligt...

Publicerad 2011-09-19 12:38:00 i Berlin,


Har haft en riktigt härlig helg tillsammans med våra vänner Linn och Henke. I fredags hade jag först lagmiddag och gick även på bio (dubbat givetvis), vilket blev en intressant upplevelse. Förstod ju inte så mycket och jag undrar när dom tänker ta bort den här dubbningen??? Jag menar det är ju lite kul om man man förstår varför man skrattar :) I lördags blev det mys med Linn, gick på min första landhockeymatch, spelade min första hemmamatch som vi vann:) Söndagen blev en härlig sightseeingdag och en massa mys.
Nedanför är lite bilder från helgen som var :) 

Här är vi på bio, Friends with benifits
Från vänster: Annika, Kiwi och Theresa


Efter en viss förvirring till att hitta Henkes match samt även gjort ett besök på en anrik tennisclub mitt i deras lunch så lyckades vi hitta fram, kanske tackvare kartan till vänster :)


Första landhockeymatchen någonsin, här har vi Henke in action :)



Och vi verkade ganska så nöjda med att kolla på hockey :)


Gårdagens TRÄNINGPASS blev att gå in i detta mäktiga monument.
Här är vi glada och har nog ingen aning om vad som väntar därinne :)


Men efter galet många trappor så börjar vi närma oss toppen...


Äntligen så var vi uppe, väl där uppe var det värt alla jävla trappsteg för vilken utsikt.
Såg i princip hela Berlin, vackert !

Saknar er redan

Kärlek från Berlin
 

 

 

 

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela