Anna Jensen

Livet i Tyskland

Guten Morgen

Publicerad 2011-09-28 09:18:49 i


Idag händer det en del härnere i Berlin. Har precis ätit lite frukost och ska strax iväg och möta upp en annan tjej i mitt lag för att göra ett löptest, eller rättare sagt ett laktattest. Har faktiskt ingen aning om vad det är men man mäter något när man springer tror jag :) Wish me luck !!

Efter detta så ska jag äntligen gå till frisören :) Har inte klippt mig på år och dag känns det som och utväxten ska vi inte ens tala om. Börjar närma sig 4 cm nu vilket inte är okej :). Tjejen jag ska till idag är svenska, vilket är roligt. Gött att få prata lite svenska med någon mer Berliner :)

Angående språket så börjar jag komma in mer och mer i det. Igår lyckades jag på tyska fixa en leverans från Ikea samt disskutera tider och även inbärning. Det går framåt även om man har ett vukabulär  som en treåring haha

Ha det gött

Kommentarer

Postat av: Lollo the one and only

Publicerad 2011-09-28 18:01:57

Hahah Anna min Anna, nu ska din vän sjukgymnasten berätta vad ett laktat-test är, om du över huvud taget är intresserad: Det är när man möter vart en mjölksyratröskel går, alltså hur mycket ens muskler klarar av att jobba utan tillgång på syre. Eller kan ju också vara hur länge du orkar jobba med bara mjölksyra som energi. O sen så har jag tyvärr haft fullt upp idag, vilket jag inte trodde jag skulle, så ber om ursäkt att vi inte skypat. JAG SAKNAR DIG!

Postat av: Anna

Publicerad 2011-09-29 14:26:29

Haha okej tack för svaret, fick nämligen det berättat för mig på tyska men förstod ju bara hälften :) Hursomhelst sprang som en jävla galning och har ett illblått öra idag efter blodproverna haha. Skype imorgon :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela