Anna Jensen

Livet i Tyskland

Dagens I-landsproblem

Publicerad 2011-09-14 13:00:00 i Berlin,


Åkte iväg imorse på en liten tripp för att handla mat. Finns väldigt många mindre matbutiker här nere och även där vi bor men oftast så har dom inte allt så då får jag åka till ett större. Hursomhelst i det här landet så har utveckligen när det kommer till kassadiskar inte kommit lika långt som hemma vilket gör att vill man handla lite mer än bara för en dag så blir det kaos, åtminstonde för mig! Inte nog med att disken fram till kassörskan är minimal så är biten efter varorna scannats in ÄNNU mindre !!! Stress, stress och ännu mer stress är bara förnamnet, först upp med alla varor (om nu allt får plats på bandet) sen ska alla ner i vagnen igen, att packa ner allt i kassar är inte aktuellt utan det får man göra vid packdisken längre bort. Efter att ha orsakt galet långa köer de senaste gångerna har jag nu lärt mig att packa ner i kassar är ingen ide i det här landet :) Trots det så lyckades jag även idag orsaka kö, PANIK är något jag numera är van vid när jag handlar. Lägg där till att dom alltid ska prata tyska också vilket jag fattar nada av. Jag undrar vad alla dessa människor tänker när dom ser en totalt förvirrad blond svenska som uppenbarligen inte kan handla mat på tyskarna sätt :)
Detta var dagens I-landsproblem från Berlin

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela