Anna Jensen

Livet i Tyskland

Då var det fredag igen

Publicerad 2011-09-23 15:08:00 i Berlin,


Veckorna bara springer i väg, har bott här snart i 2 månader trots att det känns som jag kom förra veckan. Måste säga att jag trivs fruktansvärt bra härnere, Berlin är verkligen en riktigt grym stad. Varje dag är en ny upplevelse på gott och ont :)

Idag var Jonte ledig på förmiddagen så vi passa på att gå och kika i alla affärer här uppe på Kürfurstendamm. För er som inte vet vad Kürfurstendamm är så är det en väldigt lång shopping och resuranggata som är oerhört populär.

Dagens lunch på Hard Rock
Världens goaste cesarsallad finns där



Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela