Anna Jensen

Livet i Tyskland

Visitors from Sweden :)

Publicerad 2011-10-06 15:34:38 i


Jontes familj kom och hälsade på igår, vilket var väldigt härligt :) Fan man uppskattar verkligen besöken tusen gånger mer nu än tidigare. Blev dock en snabbvisit för dom och nu har dom redan åkt hem igen :/


Känns lite som julafton när vi får besök, alltid har våra gäster något med sig och denna gången blev det detta :)
Äntligen kan jag laga korvstroganoff igen, mums !!




Idag blir det en dag på "stan". Blir en sväng på Friedrichstrase, och för er som inte vet så är det en galet lång shoppinggata i östra delen av Berlin. Har inte hunnit bli så mycket shopping ännu härnere så hoppas jag kan hitta något fint idag :)


Blev också två mycket underbara samtal igår till två riktigt härliga vänner, tack Ida och Bea, märkligt vad ett litet samtal kan göra en glad :)

Puss på er därhemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela