Anna Jensen

Livet i Tyskland

Happy Freitag !

Publicerad 2011-10-21 16:43:54 i Allmänt,


Äntligen helg igen, dagarna går ju galet fort nu vilket är underbart. Finns mycket som händer nu framöver :)

Imorse blev det frukost med en av mina lagkompisar Annika och därefter gjorde jag ett besök på Ikea. Behövde lämna tillbaka lite saker och lyckades idag att till och med säga allt på tyska, wohoo :) Blev lite nöjd då, sen att dom fattar att man inte är tysk redan efter första ordet är en annan femma:)
Nu sitter jag här hemma och lyssnar på skönsång av Carola och Rihanna, snacka om kontraster :) Har tagit en lite paus från mina sysslor. Leker nämligen hemmafru idag dvs tvätt, städ, disk, strykning ja allt som måste göras i ett hem, tråååkigt. Men ska strax baka lite vilket jag finner mycket roligare :)

De närmsta veckorna kommer blir riktigt roliga nu framöver hos familjen Jensen/ Stenbäckan. Sverigebesöken hit ner kommer löpande varje helg nu och jag längtar och ser fram emot alla dessa som bara den :) Först ut imorgon är mina svärisar som kommer och hälsar på, roligt blir det här!


Dessa härliga Boråsbrudar kommer givetvis och hälsar på :) 
November skynda dig!

Kommentarer

Postat av: Alex

Publicerad 2011-10-22 00:05:07

ååååhhh ja längtar tills ja kan komma å hälsa på! kärlek från Gran Canaria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela