Anna Jensen

Livet i Tyskland

Ung vs gammal

Publicerad 2011-10-19 15:05:01 i Allmänt,


Är ju en mästare på att sysselsätta mig själv med olika saker så förutom en massa handbollspelande, bakande, tyska plugg, tv och film tittande har jag nu funnit en ny sysselsättning härnere i Berlin. Jag kan idag glädligen meddela att syföreningen i Svenska kyrkan här i Berlin har fått en ny medlem nämligen Fröken Jensen !!! Varje onsdag träffas ett 20-tal äldre damer plus jag nu då och stickar, pratar och dricker kaffe. Kaffe hoppar jag nog dock, inte riktigt min grej:)

Hursomhelst, gjorde ett besök hos Svenska Kyrkan idag och träffade lite nya människor. Dom som arbetade där var glada och trevliga och dom gav mig massa olika aktiviteter som man kunde vara med på, fast ingen av dom var syföreningen. Så när jag istället föreslog syförening blev dom skitglada och sa: "Gerda kommer bli så glad nu när en ung tjej som du kommer och är med" haha herreguud, vad har jag gett mig in på, snittåldern ligger på 60 år :)

Men allt som händer härnere är ju en upplevelse i sig, lika bra att pröva på detta också!
Så Gerda 75 år, ses nästa vecka :)

Kommentarer

Postat av: Moster

Publicerad 2011-10-19 21:04:47

Heja på Anna, bra initiativ! Tar du upp beställning på något handstickat? Kramar!

Postat av: Ida Lidemar

Publicerad 2011-10-20 07:59:14

Bra där Anna! Jag har ju börjat virka, hehe. Det ska nog bli bra husmödrar av oss oxå då:)

Hoppas allt är bra annars!



Kramar från äldste-kusin:)

Postat av: Anna

Publicerad 2011-10-21 16:53:48

Jag måste nog bli lika bra som Aina först innan jag kan ta beställningar moster ;) Haha bra Ida, vi för traditionerna vidare ;) Hälsa övriga familjen :) Kramar

Postat av: Linn

Publicerad 2011-10-24 16:22:43

Jag beställer oavsett; till julklapp, en militärgrön halsduk!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela