Anna Jensen

Livet i Tyskland

Och så kom då hösten....

Publicerad 2011-10-18 17:32:14 i Allmänt,


Berlin har länge bjudit på sensommar, varma dagar och mycket sol men idag är det verkligen en riktig tråkig höstdag här i Berlin, kallt, grått och regnet bara öser ner. Själv kom jag precis hem från träning och sitter och funderar på att plugga lite mer tyska på mitt egna pedagogiska sätt :) Jonte flyger och far överallt just nu så det blir en hel del ensamma dagar. Men som den rastlösa själ jag nu är så är jag en mästare på att sysselsätta mig själv och så även denna kväll :)

Tyskaplugg och två filmer får blir kvällens projekt

 


Och sist men inte inte minst, Grattis Emelia på födelsedag :)

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2011-10-18 19:44:23

Du är grym gumman! Hoppas du har en bra kväll, trots att du är gräsänka ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela