Anna Jensen

Livet i Tyskland

Dagens Berlin i korthet!

Publicerad 2011-10-25 13:53:18 i Allmänt,


Väder: 9+ grader, grått, tråkig höstdag
Civilstatus: Sambo men just nu "gräsänka"
Har: Brunchat med härliga tjejer
Frukostmeny:
Käse Frühstück, färskpressad apelsinjuice
Lunch: Korvstroganoff
Gör: Kollar på Hitta Nemo på tyska
Ska: Åka till IKEA
Bör: Plugga tyska
Bok: Lustiges Lernen, en bok för tyska 5-åringar samt för mig :)
Senaste lärda ord: teuer = dyrt
Färg: Lila
Lyssnar på: Rihanna
Längtar efter: 20 november
Vill ha: Fredag nu !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkommen! Jag heter Anna och är en 24-årig tjej som numera kallar sig utlandssvensk. Från storstaden Berlin hamnade jag i den lilla staden Melsungen, någonstans mitt i Tyskland där jag lever tillsammans med min handbollsspelande kille. Följ med mig och mina dagar, allt från saknaden av svenskt godis till shopping, studier och en massa bakning !

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela